Diensten

WordPress Rapportages

Nog geen inzicht? Nu wel!

Inzicht wat je WordPress website doet

Nadat je veel tijd en geld hebt geïnvesteerd in het bouwen van je WordPress website, wil je natuurlijk ook resultaten behalen. En dat gaat helaas niet vanzelf. Daarom is het fijn om inzicht te krijgen in wat je website doet. Denk bijvoorbeeld aan inzicht in het aantal bezoekers per maand. Of inzicht via welke kanalen je potentiële klanten komen en op welk device jouw website het meest wordt bezocht. Of hoeveel omzet je maakt via de campagnes. Deze inzichten kunnen je namelijk weer verder op weg helpen zodat je kan blijven groeien met jouw onderneming.

Rapportages uitbesteden

Uiteraard kan je eens in de zoveel tijd zelf de statistieken van je website bekijken, maar het is niet altijd even makkelijk om alle gegevens goed te interpreteren. Niet iedereen is  bijvoorbeeld even handig met Google Analytics, wat helemaal begrijpelijk is. Want weet jij wat begrippen als click through rate, bouncepercentage en conversie precies betekenen? Het zijn belangrijke termen die veel zeggen over jouw website en de inrichting daarvan. Zonde dus om hier niks mee te doen!

Inzicht en overzicht

Een WordPress website dien je te onderhouden. Het feit dat je geen aanvragen of bestellingen krijgt hoeft niet te liggen aan je aanbod, het kan ook zo maar zijn dat bepaalde functionaliteiten op je website het niet doen of dat je aanbod niet goed aansluit op je doelgroep. Deze statistieken zijn niet te vinden op één plek, en daarom bundelen wij al deze informatie tot één rapportage. Inzicht en overzicht, the key to success!

Naast rapportages bevatten onze WordPress pakketten nog tal van andere voordelen. Heb je advies nodig over je WordPress website en het onderhoud daarvan? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden. Start een livechat of bel ons op 030 20 72 488.

Veel gestelde vragen over WordPress Rapportages

In onze rapporten vind je de resultaten uit Google Analytics. Met Google Analytics kan je achter het gedrag van de gemiddelde bezoeker komen. Zo kijken we onder andere naar het aantal bezoekers per periode, welke kanalen en devices de bezoekers gebruiken en uit welk land of regio zij komen. Zo leer je je doelgroep beter kennen en kan je je content en functionaliteiten aansluiten op hun wensen en behoeften. Door te handelen naar de statistieken uit Google Analytics is de kans groter dat je je conversie verhoogd op de website. Met relatief eenvoudige aanpassingen kan je dit direct realiseren.

Naast statistieken over je website zelf wil je natuurlijk ook weten hoe jouw website het doet in Google. Want hoe hoger je staat in deze zoekmachine, hoe beter je gevonden wordt. En we weten natuurlijk allemaal wat dat betekent: meer kans op nieuwe klanten, conversie en winst. In de rapportage geven wij je allerlei persoonlijke tips and tricks over SEO die je vervolgens zelf kunt uitvoeren.

Performance heeft alles te maken met de snelheid waarmee webpagina’s worden geladen en weergeven in de browser. Het is onderdeel van de gebruikerservaring. Niet alleen de klant hecht waarde aan gebruiksvriendelijkheid, ook Google komt hierbij weer om de hoek kijken. Performance weegt zwaar mee in de SEO ranking van je WordPress website. Daarom voeren wij ook snelheidstests uit en nemen wij de uitkomsten hiervan ook mee in de rapportage.

Is jouw website gebouwd in WordPress, in combinatie met WooCommerce? Wij hebben een koppeling om data te tonen hiervan in de rapportage, zonder dat wij hier inzage in hebben. Het blijft tenslotte gevoelige informatie die ons in principe niks aangaat. Desondanks kunnen wij onze dienst uitvoeren en jou alle inzichten van je website bieden.

© OnderhoudWordPress.nl | Alle rechten voorbehouden | Onderhoud WordPress is onderdeel van Artitex